Як запроваджувати інновації в компаніях та мислити глобально?

Як жити в новій реальності, які права будуть в роботів та що бракує стартапам в Україні та Силіконовій долині? Про це розповів  під час зустрічі в Центрі підприємництва Антон Арапетян, Solutions Lead компанії SoftServe.

Що таке інновації?

Люди завжди хочуть чогось нового, як приклад – компанія Starbucks, яка чи не щотижня оновлює дизайн своїх горняток. Ми не хочемо користуватись старими речима, тому компанії повинні творити інновації. На будь якому ринку можна створити новий продукт, тобто інновація може з’явитись будь-де.

«Якось я був на лекції про штучний інтелект, куди з’їхались топ-менеджери багатьох великих компаній. Лекція була дуже нудною, я майже засинав. І тут я бачу свого сусіда – представника компанії Mitsubishi. Він пояснив, чому їх компанія на лекції по штучному інтелекту: в найближчому майбутньому машини просто перестануть купувати, тому вони потребують інновацій. Ford зрозуміли це раніше,  і скооперувались з Google», – розповідає Антон.

Slack – ще один наглядний приклад сучасних інновацій. Вони зробили те, що є майбутнім: не зробили продукт, а просто платформу, де ти можеш робити будь-що. Це не просто чат, будь-хто може приєднатись. Slack не проводила великих комплексних маркетингових кампаній – у них немає детально відпрацьованої стратегії email-маркетингу, і вони не купували рекламні білборди за мільйони доларів.

Стартап – це тренд, а інновація – це нова реальність. Як жити в новій реальності?

Антон Арапетян впевнений, що ми всі в ній вже живемо. Штучний інтелект вже робить все за людину, навіть якщо ми цього не помічаємо. Він розповідає, що самокеровані автомобілі, штучний інтелект – це вже не інновації, це реальність. «Як жити в новій реальності: ти йдеш зранку в супермаркет, стаєш перед вітриною з молоком різних видів, фірм, дизайну, тощо. Через  місяць я вибрав один бренд через дизайн та присутність Омега-3. Потім відкриваю розсилку огляду трендів фудмаркету – а там 4 бренди, якими я вже користуюсь, в тому числі і молоко, яке і обрав, це і є приклад користування інноваціями щодня».

Якими є українські стартапи?

Зараз стартапи ставлять за основу не цінності та масштабування своїх продуктів, а те, куди його якнайшвидше продати. Вони вивчають ринок і запускають стартап для вагітних матусь, бо це фінансово вигідно. «Найбільше моє захоплення стартапами в Україні – це те, що їх роблять. В Кремнієвій долині, до прикладу, їх тільки пробують запускати, але далі це не заходить».

Методів фінансування стартапів – просто величезна кількість. Змінились правила гри: стало не так просто запуститись, але стало більше грошей. Стартап може заробити гроші не від інвесторів, а від корпорацій. Тому важливо, коли ви починаєте стартап – зрозуміти, що вас запалює та надихає. Проте, потрібно відійти від «регіонального мислення», потрібно вирішити проблему, яку ставите перед собою, глобально. Не потрібно запускати стартап для Львова, а для всього світу.  Якщо не горить серце – справа ніколи не піде вперед.

За якими стартапами майбутнє?

В США в студентів-медиків вже почались проблеми через роботизацію. Студенти не мають як практикуватись на простих операціях, адже їх вже виконують запрограмовані машини, це вже наше майбутнє з роботами.

Питання свідомості роботів не в тому, чи вона з’явиться, а в тому, коли саме. І тоді виникатиме інше питання – якими будуть права роботів? Ми почали соціально взаємодіяти зі штучним інтелектом, приватності вже не існує. Різні «машини», які нас оточують зі всіх боків, все записують. Це ми можемо спостерігати завдяки контекстній рекламі, яку ми бачимо потім у своїх гаджетах.

Як конкретно робити інновації?

На думку Антона Арапетяна, схема дуже проста і складається всього з двох пунктів:

  1.       Придумуєте ідею
  2.        Реалізовуєте її

Інноватори – це люди, які вміють саме реалізовувати ідею, адже вона є у всіх людей, але не всі можуть її втілити в життя. Навіть якщо ти не інноватор – збери їх навколо себе. Основне питання в тому, яку місію несе ваш продукт, і що ви хочете змінити в світі.

Творити інновації можна і в Центрі підприємництва УКУ, де триває набір команд на акселераційну програму. Якщо у вас вже є команда і проривна ідея – не зволікайте! Можливо, саме ваша ідея буде мати втілення та інвестиції з допомогою Center for Entrepreneurship.