«Головне – горіти ідеєю»: як львівський стартап потрапив до шведського акселератора

Учасниці пре-акселераційної програми Центру підприємництва УКУ – команда Events Terminal – пройшли довгий шлях від ідеї до прототипу, і їх відібрали у відомий шведський акселератор THINK Accelerate, де зараз дівчата отримують цінний досвід та готуються до зустрічі з інвесторами. Засновниці стартапу Тетяна та Дана розповіли нам про досвід акселерації в Швеції та дали кілька порад для стартапів.

Кілька слів про ідею та болі клієнтів

Наш проект – це платформа, де організатори можуть завантажити свої відео і продавати квитки на відео з івенту, а користувачі можуть переглянути їх. Ми надаємо доступ юзерам до перегляду, а організатори отримують можливість продати запис івенту навіть після його завершення.

Зараз в команді працюємо ми двоє, також співпрацюють з нами девелопер і дизайнер. Пре-акселерацію ми закінчили навесні. Після цього ми активно почали встановлювати контакти із львівськими івент-компаніями. Вони розповідали нам про свої болі, і зараз маємо співпрацю з 12 організаціями в західній Україні.

Найбільші челенджі, які ми виявилив організаторів, це продажі квитків, та як продати подію, яка вже закінчилась. Відео на YouTube не дає організатору заробити. Ми теж стикалися з такими проблемами.

Під час пре-акселерації ми отримали прототип, ми дали краще уявлення про наш проект, коли подавались на різноманітні акселератори. Коли ми йшли на пре-акселерацію, ми мали хаос в голові, думки були розпорошені, а програма Центру підприємництва дала можливість все зібрати в одне ціле.

Як потрапили в шведський акселератор?

Одного разу я вирішила ввести своє ім’я в інтернеті – що мені покаже “гугл”? Якраз там я побачила свій профіль на сайті www.f6s.cоm, на якому ще раніше зареєструвалася. Саме там ми знайшли шведський акселератор, який якраз приймав заявки. Ця програма була в топі, ми подались, і через тиждень нам подзвонили і запросили на співбесіду.  Ще через тиждень ми отримали відповідь, що нами зацікавились, але ще потрібно пройти співбесіду з керівником акселератора. Через два тижні нам прийшло повідомлення від операційного директора, що наша команда проходить далі. Потім ми підписали договір і ось ми тут.

Насправді ми подавались десь на 20 програм. Але не всі вони вистрілюють. Ми зрозуміли, що важливо подаватись по тому рівню, на якому ваш стартап є.  Для early stages стартапів менше програм, тому подаватись потрібно на той рівень, на якому ви є.

Як проходить акселерація?

Ми тут вже другий тиждень. У нас з 5 робочих днів 3 дні були воркшопи, які тривали 2-4 години. В п’ятницю в нас мітінги з ментором, а також мітинг з організаторами. Вони нам надають фідбек, про наш прогрес, чого досягнули, а чого ні.

Ми хочемо завершити mvp, щоб був продукт, яким будуть користуватись. Також ціллю є привернути увагу інвесторів. На Demo Day буде 50-100 інвесторів, тому ми повинні виконати роботу сумлінно, щоб їх зацікавити. Один раз на тиждень ми репетируємо свої пітчі, техніки постановки голосу, мови тіла, тощо.

Тут дуже різні команди: є стартап, який робить відео для маркетингу, є багато стартапів, які мають ще загальну концепцію. Більшість команд є зі Швеції, але є також стартапи з Румунії, Ірландії та Італії. Ми живемо на окраїні Гельсінбургу, тут досить зручно добиратись потягами. День наш починається десь о 10 ранку, але о 5 вечора тут вже ніхто не працює. Тут велике значення має час з сім’єю. Це хороший підхід.

Поради для Early stages стартапів

В акселераторах з’являється дуже багато можливостей, тому не потрібно боятися подаватися на різні програми.

Все вирішує співбесіда. Важливо показати, що ви горите своєю ідеєю, щоб вас запам’ятали. Ми просто дуже хотіли, щоб вони побачили, скільки сил та часу ми віддаємо своєму стартапу. Нам сказали після відбору організатори, що вони власне повірили у фаундерів, тобто повірили саме в нас.