9 команд, 2 місяці та перші інвестиції: завершення Pre-acceleration Vol.6

Вже вшосте Центр підприємництва проводить пре-акселераційну програму для стартапів на ранніх стадіях для перевірки гіпотез та тестувань клієнтів. За 3 роки виросла не тільки якість програми, але і стартапи. Якщо на початку заявки заповнювали до 15 команд, то зараз завдяки можливості відбору команди сильні та показують дуже хороші результати та якість продуктів.

Результати програми за 3 роки:

  • 80 Alumni стартапів
  • 10 потужних менторів та викладачів з практичним досвідом на постійній основі
  • 2 команди отримали перші pre-seed інвестиції (по $25000)

Цього разу до фіналу та Demo Day дійшли 9 команд, кілька з яких під час програми встигли презентувати свої стартапи для Українського фонду стартапів.

Ось фіналісти нашої програми, які дійшли до Demo Day:

Sugarrr

Знайомтеся – це Богдан і Олександр. Вони хочуть зробити цей світ безпечнішим і менш непередбачуваним для людей з діабетом. Як саме? За допомогою застосунку Sugarrr, який, збираючи та аналізуючи важливі показники, має на меті попередити найбільшу проблему діабету – його ускладнення, такі як ампутація кінцівок, втрата зору та відмова нирок.

То що ж хлопці зробили на програмі?
«Те, в чому ми сильно змінилися – це підхід до розвитку клієнта. Програма допомогла нам набагато серйозніше ставитися до валідування гіпотез. Завдяки цьому вдалося деякі підтвердити, а деякі, які ми вважали ключовими, взагалі відкинути. Корисними також були менторські сесії, на яких експерти поділилися інформацією, контактами та практичними порадами по спілкуванню з клієнтами, фандрейзингу і виходом на ринок.
Вийшли з Zoom з круглими очима та розумінням, скільки ж всього ще потрібно пройти…що нам треба дивитися набагато глобальніше. Бо ми тут сидимо 24/7 у своїх карантинних домівках та не завжди розуміємо, до чого треба тягнутися. І, за власними відчуттями, багатьом стартапам й 25-50 тисяч доларів здаються мрією. Але що це за мрія, якщо це лише гроші, яких і так вистачить максимум на 3-4 місяці роботи. Треба думати не тільки про гроші і далеко не про наші українські можливості.
На програму варто йти хоча б для того, щоб зістрибнути з хмар ентузіазму та почати по-справжньому працювати – адже саме це дає результат та розвиває продукт!», – діляться своїми думками хлопці.

Frnds.studio

Це – Михайло і Василь з frnds.studio. Вони прийшли на програму з крутою ідеєю продукту, який має вирішити всім наболілу проблему – ремонту. І не просто ремонту! frnds.studio працюють над створенням конструктору дизайну інтер’єрів, який дасть можливість швидко, недорого і без спеціальних знань розібратися, з чого варто починати ремонт, власноруч розробити дизайн інтер’єру на базі стильових шаблонів від дизайнерів, та навіть підібрати і придбати меблі та аксесуари компаній партнерів!
А що ж команді дала програма?
«Головне, що дала програма – це те, що ми, як учасники, які не мали раніше досвіду у створенні стартапів, змогли за короткий час пройти повний шлях від ідеї до розуміння продажів. Для нас це було ну дуже цінним, так як дало можливість зекономити час, якого завжди не вистачає, провалідувати ідею, і зрозуміти, як правильно аналізувати сам продукт.
Ми отримали інструменти для розвитку продукту, змінили нашу початкову бізнес-модель, провели глибинні інтерв’ю та експерименти і тепер, коли вже розбудовуємо сам продукт, більш детально розуміємо потреби клієнтів. Безцінним став і досвід отримання незалежних думок від експертів з різних областей.
Головне, що ви дали – це відмінний поштовх для переосмислення початкового продукту, який ми планували запускати. Ми прийшли до вас із питаннями, вони, звичайно, залишилися, але стали структуровані, правильні і ми розуміємо тепер як на них відповідати», – розповідають хлопці.
Abrakadabra
Знайомимо вас з Олександром, який разом зі своєю командою роблять магію!
Стережіться, контент-менеджери, бо одним словом Abrakadabra вони створюють унікальні пости в соціальні мережі! Ну гаразд, може не лише одним словом. Тут ще задіяний штучний інтелект, проте результату це не змінює – завдяки розробленому продукту вони економлять час і гроші для бізнесу!
Що ж Олександр знайшов на програмі?
«У нас була помилка, яку ми виявили під час модулю з Customer Development – ми не провели solution interview. Тепер вчасно повернулися на цей шлях. Також переглянули свою фінансову модель. Раніше не було чіткого розуміння, як вибудовувати і відслідковувати свої доходи і витрати, як розуміти, скільки потрібно піднімати інвестицій, а тут зв’язався з менторами програми і це прояснилося.
Я спілкувався з різними інкубаторами і проходив навчання на різних програмах, включаючи закордонні, але тут мені сподобалося найбільше! Чому? Тому що є можливість спілкування з викладачем тет-а-тет, а коли мені знадобилась додаткова сесія з касдеву, то викладач залюбки зміг виділити час на мене та продуктолога нашої компанії. Мені було дуже важливо поставити викладачам конкретні питання і конкретно по моїм викликам. Я таку можливість отримав. Та ще й завдяки пре-акселерації я потрапив на іншу програму Центру – Boot Camp, де знайшов ментора з 500 Startups, з яким зараз багато спілкуюся», – розповів Олександр.
Cadaster.io
Андрій, Наталя, Максим і Назар роблять щось нереальне. Вони вийшли на боротьбу із земельною бюрократією і будують cadaster.io – єдиний інформаційний сервіс, де за один клік можна отримати всі необхідні дані про земельні ділянки у потрібних форматах, а також детальну 3D візуалізацію. Вони вже запустили свій MVP і отримали перших 1000+ користувачів, з чим їх і вітаємо!
А що ж команда каже про нашу програму?
«Весь час до програми ми робили продукт у вакуумі, не відштовхуючись від реальних потреб та болів користувачів. Це був просто набір майбутніх фіч, які «мають бути корисними». Програма пре-акселерації відкрила нам очі і донесла головне – потрібно слухати своїх клієнтів. Ми у короткий період провели близько десяти інтерв‘ю з клієнтами, налагодили співпрацю у обміні даними і зрештою викотили наше перше MVP у вигляді чат-боту, який вже привів першу тисячу користувачів. Кожен учасник пре-акселерації (як команди, так і лектори) є по-своєму унікальним, зі своїм особистим досвідом і баченням продукту. Це безцінно – попрацювати з такими людьми і сформувати, зрештою, бачення свого продукту».
MigrateBot
Юра, Маркіян і Олег, працюють на українську дипломатію. Дипломатичні прийоми з послами вони не влаштовують, але роблять дещо складніше – вирішують проблему обмеженого доступу до інформації з міграційних питань. Таким чином, команда ще й бореться із завищеними цінами на юридичні послуги та шахрайством. Як саме? – за допомогою MigrateBot, який простою і зрозумілою мовою надає всю інформацію про заплутані процедури, знижуючи страх іноземців перед міграційним законодавством та полегшуючи їхній переїзд в Україну.
Про роботу на програмі хлопці говорять наступне:
«В загальному, ми прийшли за системою. Мали затримки в процесах, фокус на додатковому функціоналі нашого MVP для більшої доданої вартості і кілька варіантів revenue streams. Також нещодавно мали доволі-таки значний pivot. Тому вирішили, що почути думки інших, а також назбирати трохи «академічних» моделей (якщо так взагалі можна говорити про стартап) буде корисно.
З того, що сподобалося найбільше – важливість тестування і валідації ідей і гіпотез якомога швидше. Разом із дослідженням ринку – це те, що допоможе не втратити величезну кількість ресурсів (в першу чергу – часу) на нежиттєздатні ідеї, а також бути основою для математики (особливо cash burn rate i break even point). Це справді критично важливо зробити, як би не хотілося вірити в ідею і робити/покращувати продукт.
Тому, якщо є сумніви щодо ідеї чи того як рухатися – pre-acceleration як раз для цього. Буде краще розуміння алгоритму, буде розуміння базових метрик і, що найголовніше, – багато фідбеків».
iTable
Хочемо познайомити вас з Анатолієм, який з командою працюють над стартапом iTable. Цей сервіс прискорює обслуговування в ресторанах, що має на меті дві основні функції. Для відвідувачів – зменшити контакт з персоналом за допомогою QR коду з повним функціоналом: від меню до оплати. Для власників – отримати моментальний зворотній зв’язок та всесторонню аналітики: від швидкості обслуговування до прибутковості конкретного столика.
А які в Анатолія враження від програми?
«Круто, що є сильні й цікаві команди! Відразу видно, що є пристрасть, час і стартові компетенції для розвитку свого продукту. Мені теж програма дала поштовх. Дуже задумався над розвитком клієнта, CRM та виходом на глобальні ринки. Вийшло попрацювати над ідеєю і знаю, що робити далі. З січня почну активніше працювати в цьому напрямку, якраз коли отримаю перші відгуки від клієнтів».
 
Robotec.ua
А ви знали, що в Україні створюють автономних агро-роботів для захисту врожаю? Це практично як у фільмі Інтерстеллар, тільки от команда Robotec.ua працює на випередження: вони розробляють робота, який за допомогою комп’ютерного зору знищує бур’яни та обробляє лише хворі рослини. Таким чином, вони намагаються вирішити проблему втрати врожаю та надмірного використання пестицидів, підвищуючи водночас безпеку харчових продуктів.
Що команда каже про програму?
«Нашій команді Robotec.ua дуже сподобалась пре-акселерація. Дуже мотивує, що є сильні й цікаві команди! Програма дала нову інформацію нашій команді. Вийшло допрацювати ідею, а також переглянули свій підхід до customer development та написання фолов-апів для потенційних клієнтів. Також один з інсайтів – це важливість тестування і валідації ідей і гіпотез на ранній стадії розвитку проекту. Це саме те, що допоможе стартапу не втратити величезну кількість часу на його ранньому етапі розвитку. Вдячні менторам за таку насичені програму.
Також дуже мотивує, що свої фідбеки дають не тільки ментори, а й інші команди, таким чином можна почути думку мотивованих людей, які є експертами в інших сферах. Це дає можливість зрозуміти свій проект с іншої сторони».
Pihrate
Ігор, Ірина і Вікторія прийшли з місією – полегшити життя для HR. Упродовж програми ідею стимулювання найму співробітників компаніями трансформували в додаток для рекрутерів PiHRate, що має на меті автоматизувати пошук інформації про фахівців та формувати якісні списки кандидатів, використовуючи технологію штучного інтелекту.
А про свій досвід на програмі Ігор – CEO стартапу, розповідає наступне:
«Програма пре-акселерації Center for Entrepreneurship стала справжнім викликом для нас, як авторів ідеї продукту для HR і командної роботи. Запітчити ідею відразу на першій зустрічі і далі провести дослідження, інтерв’ю, навчатися, знову провести дослідження, сформувати гіпотези, зробити сайт www.pihrate.com, підготуватися до експерименту, запустити перший експеримент, вчитися на помилках – і це тільки початок?
Щоб витримати такий темп потрібна ідеальна команда: Hustler (взяв на себе цю роль), Hipster (Ірина), Hound (Вікторія), Hacker (розшукується, тому закрив роль теж собою). Нічого ідеального немає, суцільні зміни. Прийшли до Lean Startup і готуємося до зльоту.
Програма відмінна для підготовки з перевірки гіпотез для стартапу, відразу можна уникнути багатьох помилок на старті. Провівши тренувальний політ із запропонованими менторами інструментами, можна виявити максимальну кількість помилок.
Велика подяка команді Center for Entrepreneurship за надану можливість зробити суттєвий крок у напрямку розвитку бізнесу!».
Любите подорожувати маршрутами улюблених кінофільмів? А якщо ми скажемо, що для цього не потрібно їхати в Голлівуд? Марина Черновол зі своєю командою не просто працюють над створенням таких маршрутів, а ще й популяризують українське кіно і локації, на яких народжувалися світові та національні шедеври. Ви вже можете прогулятися кіномаршрутом Одеси – міста, де було знято близько двох тисяч кінофільмів!
А Марина каже про участь в пре-акселерації:
«Пре-акселераційна програма Center for Entrepreneurship при Lviv Business School (LvBS) Український католицький університет UCuniversity в мене третя (першою була Telecom Radar Tech від Kyivstar, другою стала Startup-in-Residence UA).
Чи була вона корисною?
Дуже.
1. Будь-яка акселерація — це «підписка» на роботу над проєктом. Маєш час-не маєш, є натхнення-нема — мусиш. Справа в тому, що більшість стартапів «робиться» в позаробочий час. Тож якісно відпрацювати всі процеси не завжди виходить. А тут така нагода. Не просто пробігтись по чек-листах, а пропрацювати кожен аспект.
2. Модулі й викладачі. Про це потрібно писати окремий пост, адже кожен з них крутезний та викладається на всі. З Ivan Petrenko під час лекції з Customer Development ви вже робите чернетку бізнес-плану по продажу преміум-води з домішками золота, з Andrey Milinevskiy на Customer Journey та Design Thinking мапите інтерв’ю, плануючи серію маркетингових досліджень, з Artyom Yaremchuk відкриваєте. Sales та Go-to-Market Strategy, незрівняні Martyn Kovalko та Mariia Khachatrian делікатно коментують пітчі та брейнстормлять разом з тобою, а ще є дивовижна Margaret Velebnyk, яка феєрично менеджить весь наш канал з 40 осіб.
3. Нетворкінг. Незважаючи на різноплановість проєктів та тематик, команди. Коли вболіваєш за кожну. Чи то Sugarrr, чи Abrakadabra, чи cadaster.io, чи MigrateBot …всіх не перерахувати!
Дуже раді, що наш проєкт morefilm.fun відібрали для пре-акселерації!».